CZYSTE POWIETRZE
Projekt edukacyjny
W roku szkolnym 2019/2020 wspólnie ze Szkołą Kwitnącej Myśli oraz Pracownią Dzika Śliwka, realizowaliśmy projekt edukacyjny „Czyste powietrze = Twoje zdrowie”. Projekt edukacyjny „Czyste powietrze = Twoje zdrowie”
W roku szkolnym 2019/2020 wspólnie ze Szkołą Kwitnącej Myśli oraz Pracownią Dzika Śliwka, realizowaliśmy projekt edukacyjny „Czyste powietrze = Twoje zdrowie”.
Zastanowiliśmy się, jaki jest stan powietrza w naszym mieście - czy wokół siebie możemy zaobserwować dużo dymu z kominów, co dzieje się z dymem, gdzie odlatuje, jak dym pozostaje nisko przy ziemi, to co się dzieje, jak dym wpływa na nasze zdrowie? Uczniowie dowiedzieli się czym jest smog, co nas truje (czym oddychamy paląc śmieci), jak bardzo szkodliwy jest on dla naszego zdrowia. Wspólnie wypracowaliśmy przykłady „dobrych praktyk” – działań, które poprawiają stan powietrza. Przygotowaliśmy prace w formie kolorowych plakatów, zwracając uwagę na stan powietrza w naszym mieście oraz promując postawy proekologiczne, przede wszystkim działania mające na celu ochronę powietrza.
Przygotowaliśmy także drewniane tabliczki, mówiące o niezwykle ważnej roli drzew
w naszym życiu. Tabliczki te zostały zawieszone na drzewach na Rynku naszego miasta oraz w Parku Miejskim.
Patronem projektu jest Stowarzyszenie „Czas dla dzieci”. Zadania realizowane były w ramach Konkursu Mikrodotacji Wielkopolska Wiara 2020 dofinansowanego przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata 2014-2020.
PROJEKT EDUKACYJNY "Ja jako szczęśliwy człowiek”
Od 1 września do 30 listopada realizowaliśmy projekt edukacyjny „Ja jako człowiek szczęśliwy”.
Zostały zorganizowane dla uczniów warsztaty „Jak rozmawiać, aby się porozumieć” oraz „Moje Emocje”. Zajęcia odbywały się w Mediatece oraz w Pracowni Otwartej Dzika Śliwka.
W spotkaniach uczestniczyli uczniowie Szkoły Podstawowej nr 7, Szkoły Podstawowej nr 5, Szkoły Podstawowej nr 4, Zespołu Szkół Specjalnych, Szkoły Podstawowej w Hucie, Zespołu Szkół w Dębnicy, Zespołu Szkół w Przygodzicach. Zaprosiliśmy także uczniów szkół średnich:
I Liceum Ogólnokształcącego, II Liceum Ogólnokształcącego, III Liceum Ogólnokształcącego oraz Zespołu Szkół Budowlano-Energetycznego.
Podczas warsztatów uczniowie poznali sposoby porozumiewania się, nabyli cechy dobrego słuchacza, dowiedzieli się co to są bariery komunikacyjne i jak je przezwyciężać, poznali elementy komunikacji asertywnej jako wyraz szacunku dla własnego ja i drugiego człowieka, jak budować komunikat typu „ja”. Zajęcia z komunikacji na pewno pomogą uczniom odnaleźć się w świecie informacji i relacji. To wpływa poczucie jego szczęścia w przyszłości. Rozmawialiśmy o naszych emocjach, o tym, jakie odczuwamy emocje i z jakiego powodu, zastanowiliśmy się, jak poradzić sobie z takimi emocjami jak złość, strach, smutek.
Te umiejętności wzmacniają poczucie własnej wartości.
Koordynatorzy projektu: Milena Janiak, Monika Jaskuła.
Osoby prowadzące warsztaty: Małgorzata Bogaczyk, Olga Janicka, Magdalena Przegoń, Joanna Tomaszewska.
Projekt edukacyjny realizowany w ramach Konkursu Mikrodotacji Wielkopolska Wiara 2021, dofinansowany przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata 2021-2030.