Żerków - miasto na wzgórzach

Categories: | Author: Violetta Lebda | Posted: 2018-06-17 | Views: 573

W czwartek,  14 czerwca 2018 roku uczniowie z klasy IIIa i IIIe wraz z wychowawczyniami, wyjechali na dwudniową wycieczkę do Żerkowa.

Żerków to miasteczko, które swoim położeniem przypomina miasteczka podgórskie. Miejsce to uznawane jest za perełkę turystyczną regionu. Mieliśmy możliwość zwiedzenia Żerkowa z wykorzystaniem gry terenowej z serii „Wielkopolskie Questy”. Rozwiązywaliśmy wyznaczone zadania spacerując po pięknym rynku Żerkowa.  Nie mogliśmy oczywiście ominąć wieży telewizyjnej, zbliżyliśmy się do  wzniesienia na którym wieża się znajduje i można było zobaczyć ją z bliska. Dotarliśmy  również do pobliskiej miejscowości o nazwie Dębno, aby przeprawić się promem przez Wartę do Orzechowa. Prom łączy te ciekawe pod względem przyrodniczym i kulturowym tereny Żerkowsko - Czeszewskiego Parku Krajobrazowego. Wstąpiliśmy również do zabytkowego, XVIII-wiecznego dworku w Witaszycach  w którym powstało bardzo ciekawe, a przy tym unikatowe Muzeum Gwiezdnych Wojen. Kolekcja liczy 1000 eksponatów, wśród których są malutkie postaci, oraz obiekty misternie zbudowane z klocków Lego. Następnego dnia z Żerkowa wyjechaliśmy drogą lokalną w kierunku  Śmiełowa. Mniej więcej w połowie drogi znajduje się mała zatoczka przy punkcie widokowym, gdzie zatrzymaliśmy się by podziwiać piękną panoramę okolicy. Wyjątkowo malowniczo prezentuje się z tego miejsca pałac w Śmiełowie, oraz kościół w Brzóstkowie. Pogoda bardzo nam dopisała, było ciepło i słonecznie, nie zabrakło więc  wspaniałej zabawy na świeżym powietrzu.  Chłopcy rozegrali mecze piłki nożnej, dziewczynki ćwiczyły na siłowni, było ognisko i smażenie kiełbasek, śpiewy i tańce. Cel wyjazdu był powiązany z prowadzonymi zajęciami w szkole,  dzięki temu można było zyskać większą uwagę ze strony dzieci i zainspirować je do nauki, pokazać im to, o czym wcześniej tylko słyszały lub czytały. Wycieczka była naprawdę udana, wszyscy świetnie się bawili. Nie było wśród nas  osoby, która wracałaby do domu w złym nastroju